A környezettudatos gondolkodás témakörében elmondható, hogy elfogadott a magyar
társadalomban, azonban a nagy szavak és fogalmak mögött a lakosság ismerete a mindennapi reális hasznosítási lehetőségekről még mindig csekély. A mindennapi ember a növekvő elszegényedés, munkanélküliség és a gazdasági válságok közepette nem érzi, hogyan cselekedhetne környezettudatosabban, mit jelent ez az egyén szintjén.
A projekt fontos célja volt, hogy a helyben élők megismerhessék környezeti értékeiket,
legyenek rá büszkék, és legyen rá igény, hogy óvjuk. Környezettudatos fogyasztói
szemlélet kialakítása volt a célunk, elsősorban az iskoláskorúak és családjaik körében. Fontos,
hogy érezzük, a környezettudatos viselkedés nem valamiféle „úri huncutság”, sokszor nem
pénz kérdése. Erre legfogékonyabb korosztályt kerestük meg, a gyermekeket. A gyermekeken
keresztül közös programokkal elértük a szülőket, nagyszülőket is. Hisszük, hogy egy hosszú
utazást kis lépésekkel lehet és kell megtenni a sikeres célba éréshez.